İŞKUR'un finanse ettiği ve yaklaşık 2 aylık kursu bitiren 18 - 30 yaş arası gençler, tanınmış firmalarda işe başlıyor.
Kurumsal firmaların çağrı merkezi görevlisi ihtiyacının artmasıyla birlikte harekete geçen İŞKUR, çeşitli üniversitelerle iş birliğine giderek gençleri bu alanda istihdam ediyor. Bu merkezlerden biri de Bahçeşehir Üniversitesi’nde açıldı. Bahçeşehir Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi (BÜSEM) Genel Direktörü Elif Çetin, çağrı merkezlerine müşter seo new york i temsilcisi yetiştirmek üzere yaklaşık 8 aydır kurs düzenlediklerini söyledi. İŞKUR’un onayladığı müfredat çerçevesinde eğitim verdiklerini belirten Çetin, kurslardan yetişen gençlerin çağrı merkezi müşteri temsilcisi olarak değişik firmalarda işe başladığını ifade etti. Çetin, bu dönem 25’şer kişilik sınıflarda yaklaşık 250 kursiyere eğitim vermeyi hedeflediklerini söyledi.
‘ADAYLAR İŞSİZ OLMALI’
Adayların 18 – 30 yaş aralığında olması gerektiğini belirten Çetin, “Adaylar en az lise mezunu olmalı. Ancak, görüştüğümüz firmaların beklentileri, adayların lisans düzeyinde eğitim almaları yönünde. Adaylar mutlaka İŞKUR’a kayıt yaptırmalı. Yani işsiz olmaları gerekiyor.” dedi.
Kursiyerlerden Elif Özdurmaz, çağrı merkezlerinin sürekli geliştiğini ve kariyer fırsatı olan bir sektör haline geldiğini söyledi. Özdurmaz, ”Bu sektör gençler için sadece çalışmak ve para kazanmanın dışında kariyer fırsatı vaat ediyor. Burada gördüğümüz eğitimle sadece iş hayatımızda değil, gündelik hayatımızı da olumlu yönde etkileyen bilgiler öğreniyoruz.” şeklinde konuştu.
Bir diğer kursiyer Burak Şimşek de, “Telefonun icadından, iletişim sektörü hakkında bilgilere kadar birçok konuda eğitim alıyoruz. İnsan ilişkileri ve iletişimde yaşanan problemlerin çözümü konusunda önemli bilgiler öğreniyoruz. Alacağımız sertifika ile birçok şirkette işe başlama imkanı elde edeceğiz.” dedi.
Çağrı merkezi eğitmenlerinden Osman Bayburtlu ise, eğitimin 55 gün sürdüğünü kaydetti. Eğitimlerin hem teorik hem de pratik olduğunu belirten Bayburtlu, “Teorik eğitimlerin ardından pratik eğitimler gerçekleştiriyoruz. Buradan çağrı merkezlerine hazır olarak gönderiyoruz arkadaşlarımızı. Sadece çağrı merkezinde kullanacakları bilgileri değil, yaşama ait yetkinliklerini ve etkinliklerini arttıracak çalışmalar yapıyoruz.” diye konuştu.
Kategori : EKONOMİ