Alkol kullanım yaşının ilkokula kadar düştüğüne dikkat çeken Yeşilay Başkanı Muharrem Balcı, içkinin televizyonlarda ve gazete sayfalarında özendirilmesini eleştirdi. Dizi ve filmlerde alkolün, hiçbir engellemeye tabi tutulmadan rahatça vajinismus tedavisinde hipnoz kullanılmasını 'tam bir aymazlık' olarak nitelendiren Balcı, "Sinema ve dizilerde alkol kullanmak normal bir şeymiş gibi gösteriliyor. Bu durum cinayete götüren yolu meşrulaştırmaktır. Alkolün çarşaf çarşaf reklamı gazetelerde yapılıyor. Sigarada bu kadar yasak varken alkolde neden yok?" diye soruyor.
Yeşilay Cemiyeti, sağlığa zararlı alışkanlıklarla etkin mücadele için 40'a yakın sivil toplum kuruluşunun desteğiyle Türkiye Alkol Politikaları Formu'nu kurma aşamasında. Şu an halkı bilinçlendirmek için yasal düzenlemelerin yol haritası üzerinde çalışmalar sürüyor. Başkan Muharrem Balcı, bu kapsamda sigara ile ilgili yürütülen mücadelenin alkolde uygulanmamasına bir anlam veremediğini söylüyor. Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu (TAPDK) yetkilileri, alkol reklamlarında uyulması gereken hususların olduğunu ve kanunda kesin bir yasak olmadığını belirtiyor. Alkol reklamlarının tamamen yasaklanması için Meclis'ten karar çıkması gerektiğini ifade eden yetkililer, mevcut mevzuatta böyle bir durumun olmadığını ve böyle bir kanunun Parlamento'nun idaresine kaldığını belirtiyor.
Kategori : GÜNCEL